Saturday, June 11, 2011

Φόρος τιμής: 2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος

 

 

Η αγαπημένη μου σκηνή από την ταινία: σε ολόκληρο το τελευταίο μισάωρο βρίσκεται, κατά τη γνώμη μου, η ουσία της ταινίας. (Δυστυχώς πρέπει να πατήσετε στο σύνδεσμο που θα εμφανιστεί, ώστε να δείτε το βίντεο στο YouTube).

 

Μα είναι δυνατόν να έγινε αυτή η ταινία το 1968; Πώς στο καλό κατάφερε ο Kubrick να πει τόση αλήθεια για το τι συμβαίνει; Πώς σκαρφίστηκε να χρησιμοποιήσει τόσο ευφάνταστα τη μουσική του Ligeti, την εποχή μάλιστα που ο ίδιος ο Ligeti ήταν γνωστός μόνο σε έναν ελίτ κύκλο μουσικολόγων (πλέον βέβαια έχει αναγνωριστεί ως κορυφαίος συνθέτης – πράγμα δύσκολο στη σύγχρονη μουσική). Ταινία όμορφη και συνάμα εφιαλτική – αλήθεια πώς πάλι κατάφερε ο Kubrick να μετατρέψει σε εικόνα και ήχο τα όνειρά μου;

Δεν μπορώ να πω ότι ο Kubrick είναι καν από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες. Ωστόσο, θεωρώ το 2001 τόσο σπουδαία ταινία και επιπλέον με αγγίζει τόσο σε προσωπικό επίπεδο, που από μόνη της αρκεί για να έχω τον σκηνοθέτη της στο μυαλό μου ως από τους σπουδαιότερους. Τι είναι για μένα το 2001; Αριστουργηματικό, σπάνιο, θρυλικό, απίστευτα ρεαλιστικό, προφητικό, μοναδικό.

8 comments:

  1. όντως κορυφαία. Καλή σου μέρα

    ReplyDelete
  2. ρίγος κι έκσταση για ένα σύμπαν που, με κάποιο μαγικό τρόπο, χώρεσε σε μια ταινία... τα σέβη μου...

    ReplyDelete
  3. @mahler76
    Συμφωνούμε λοιπόν. Btw, στο άλλο μου blog (dynx), έχω ανάρτηση για τον συνονόματό σου!

    @nimertis
    Μα πώς κατάφερε και χώρεσε το σύμπαν σε μία ταινία; Μεγαλειώδες! (Είδα και σύνδεσμό σου για Blavatsky στο blog σου και χάρηκα! Είμαι θερμός υποστηρικτής!)

    ReplyDelete
  4. τεράστια ταινία, αλλά γιατί όχι εξίσου εκτίμηση προς τον τεράστιο Κιούμπρικ;

    ReplyDelete
  5. 100 χρονια μπροστα

    ReplyDelete
  6. Ποτέ δεν περίμενα ότι θα συμφωνούσαμε τόσο πολύ εμείς οι δύο. Πολύ απλά, η αγαπημένη μου ταινίά όλων, η ταινία που θα διάλεγα, όπως έχω πει αρκετές φορές, να μπει σε ένα κουτί προς το διάστημα, μαζί με τα κορυφαία έργα των άλλων τεχνών, για να εκπροσωπήσει το ανθρώπινο είδος σε κάποια ενδεχόμενη επαφή τρίτου τύπου. Η σπουδαιότερη ταινία όλων των εποχών σε ανθρωπολογικό επίπεδο.

    ReplyDelete
  7. Simply Burgman, φυσικά.

    ReplyDelete
  8. Ασυλληπτη δημιουργια, πολλα χρονια μπροστα ο προφητικος και ευφυεστατος Κιουμπρικ, πραγματικο αριστουργημα το «2001».
    Μου κανει εντυπωσει που δεν λατρευεις το συγκεκριμενο σκηνοθετη, αλλα απ' την αλλη δε γινεται να εχουμε ολοι το ιδιο top10 αγαπημενων σκηνοθετων!

    ReplyDelete