tag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post3619892264018765975..comments2023-06-27T16:53:06.416+03:00Comments on Cinessence: Το Δέντρο της Ζωής του Μάλικ και γιατί αποφεύγω να πηγαίνω σινεμάdshttp://www.blogger.com/profile/03577553598043233918noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-7573285891705336962011-09-26T12:44:35.700+03:002011-09-26T12:44:35.700+03:00Καλησπέρα,
Βλέπω πάνω από 10 προβολές κάθε χρόνο ...Καλησπέρα,<br /><br />Βλέπω πάνω από 10 προβολές κάθε χρόνο στις Νύχτες Πρεμιέρας. Μια από τις αίθουσες του φεστιβάλ είναι ο μικροσκοπικός Δαναός 2. Και λέω μικροσκοπικός γιατί έχει μόλις 100 θέσεις (για σύγκριση, ο Δαναός 1 έχει κοντά 600 θέσεις). Με αποτέλεσμα να είναι πάντα γεμάτο (= μπορεί 600 άτομα να μην θέλουν να δουν μια ταινία του φεστιβάλ αλλά 100 σίγουρα θα θελήσουν). <br />Βρέθηκα λοιπόν στην δυσχερή θέση να βλέπω το φοβερό νουάρ "Η Νύχτα του Κυνηγού" παρέα με άλλα 99 άτομα, μερικά εκ των οποίων γέλαγαν σε κάθε ατάκα του Robert Mitchum. Εντάξει ρε παιδιά, ο τύπος είναι φονταμεταλιστής con-man και προφανώς κάθε ατάκα που εκστομίζει το παγερά αδιάφορα πρόσωπο του είναι ψέμα - δεν σημαίνει όμως ότι βλέπουμε κωμωδία με τον Μπάστερ Κίτον. Έλεος δηλαδή.<br />Τα ίδια και χειρότερα στο "Blind Beast", παλιά γιαπωνέζικη ταινία "τρόμου" που θύμιζε θέατρο δωματίου. Προς το τέλος έδειξε (όχι άμεσα βέβαια, γιατί μιλάμε για ταινία του '66) απίστευτα ακραίες σκηνές. Και από πίσω ένα ζευγάρι γέλαγε λες και βλέπαμε καμένο exploitation φιλμάκι του '80.<br /><br />Τουλάχιστον στις Νύχτες Πρεμιέρας έχω πάει σε 30 προβολές τα τελευταία χρόνια και ποτέ, μα ποτέ, δεν ενοχλήθηκα από συζητήσεις άλλων θεατών. Τουλάχιστον το κοινό είναι αρκετά πιο διαπαιδαγωγημένο από ότι ο μέσος Ελληνάρας.CineNaupigoshttps://www.blogger.com/profile/14612184189886949418noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-39951283609080177932011-09-20T12:54:31.661+03:002011-09-20T12:54:31.661+03:00Αρπάζομαι από μια φράση σου στο τέλος του σχολίου ...Αρπάζομαι από μια φράση σου στο τέλος του σχολίου σου: νιώθεις άβολα στην πρώτη και πιο άνετα στη δεύτερη.<br /><br />Δινω παράδειγμα πάλι από Bergman. Στην Περσονα τα γεγονότα της ταινίας δεν δίνονται με χρονολογική σειρά. η πλοκή δεν είναι και η πιό απλή που υπάρχει. Τι φως μεταμορφώνεται πα΄ραξενα στη διάρκεια της ταινίας. Υπάρχουν εμβόλιμα πλάνα του Bergman και του Nykvist να κινηματογραφούν την ταινία σε στούντιο. υπάρχει το φιλμ που κόβεται ή καίγεται. <br /><br />υπ΄ραχουν πολλά στοιχεία που σε κάνουν να νιώσεις άβολα.Αυτό που βλέπεις δεν είναι μια ταινιά όπως οι άλλες. Μπορεί να είναι εσκεμμένη αυτή η δημιουργία της άβολης αισθησης. Αυτό το ανοίκειο είναι που μπορει να σε τρομαξει, να σε απωθήσει, να σε γοητεύσει, να σε προβληματίσει. Κάθεσαι εκεί βλέποντας την ταινία και δεν ξέρεις ακριβώς τι συμβαίνει, πού συμβαίνει και γιατί συμβάινει. <br /><br />Αυτή η άβολη ανοικειότητα της πρώτης προβολής μπορει να χαθεί στη 2η, 3η, 4η προβολή. Ως "αντάλλαγμα θα πάρεις κάτι άλλο: θα αρχίσεις να βαζεις τα πραγματα σε μια σειρα, θα καταλαβαινεις, θα βγαζεις νοημα, θα εξηγεις, θα ερμηνευεις. Αλλα η πρωτη εμπειρια είχε ως αναπόσταστο μέρος της αυτό το ανοίκειο και αβολο στιοχείο. <br /><br />Και , αν θες να το παω ενα βημα παραπέρα, κατα τη γνώμη μου πρέπει σε μια ενδεχόμενη κριτικη της ταινίας (ακομα και μετα απο 15 προβολες) να μην ξεχασουμε αυτη την αισθηση της πρωτης προβολης. Γιατι είναι καθοριστικη και αναντικατάστατη.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-3113066764334919602011-09-20T12:06:23.786+03:002011-09-20T12:06:23.786+03:00Μα φυσικά, δεν είπα ότι την ταινία πρέπει να την δ...Μα φυσικά, δεν είπα ότι την ταινία πρέπει να την δούμε μόνο μια φορά και αυτή στον κινηματογράφο.<br /><br />μπορείς να την δεις όσες φορές θες, και σίγουρα η 2η, 3η, 4η, προβολή μπορεί να είναι περισσότερο αποκαλυπτικές σε σχέση με την πρώτη. <br /><br />Λέω μόνο ότι η αίσθηση της μεγάλης οθόνής δεν αντικαθίσταται. Και ο πλήρης έλεγχος δεν είναι μέρος την προβολής στον κινηματογράφο. Οπως σε μια συναυλία δεν μπορεις να σταματησεις τους μουσικους και να τους πεις να ξαναπαίξουν κάποιο κομματι, σε μια θεατρικη παράσταση δεν ζητάς από τους ηθοποιούς να ξαναπουν μια ατάκα κλπ. <br /><br />Με άλλο λόγια χάνεται η διάρκεια της ταινίας (δηλαδή η συνεχόμενη κίνησή της) που μπορεί να είναι καθοριστική. Στο σπίτι σου μπορείς να κάνεις παύσεις οποτε θες, να βάλεις τομές εκεί που θελεις, να κόψεις την διάρκεια σε κομμάτια. Αυτό μπορεί να μοιάζει περισσότερο με ανατομία της ταινίας (που είναι πολύ χρήσιμη φυσικά), αλλά όχι με την πρώτη θέαση που είναι βίωμα, συνάντηση της δικής σου σκέψης, αίσθησης και ιδιοσυγκρασίας με εκείνη του δημιουργού.<br /><br />Απλώς το ένα δεν αντικαθιστά το άλλο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-19206842662800329502011-09-20T11:55:59.887+03:002011-09-20T11:55:59.887+03:00@Mike
Αναφέρεις σπάνιες επανεκδόσεις. Έχω ένα παρά...@Mike<br />Αναφέρεις σπάνιες επανεκδόσεις. Έχω ένα παράδειγμα. Πριν λίγα χρόνια όταν επανακυκλοφόρησε σε επανέκδοση με βελτιωμένη εικόνα και ήχο ο "Θάνατος στη Βενετία" πήγα στο σινεμά να το δω στη νέα του κόπια. Σε πληροφορώ ότι ανησυχούσα μήπως το κοινό επηρεάσει αρνητικά αυτή την εμπειρία. Και όντως 1-2 φορές το έκανε.<br /><br />Όταν αγόρασα το DVD από Αγγλία στην ίδια έκδοση ακριβώς το ξαναείδα σε μεγάλη τηλεόραση, ένα ήσυχο συννεφιασμένο απόγευμα, έχοντας τον ήχο δυνατά. ΑΥΤΟ ήταν απόλαυση!dshttps://www.blogger.com/profile/03577553598043233918noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-40090881128519676662011-09-20T11:51:34.123+03:002011-09-20T11:51:34.123+03:00"ολά αυτα, αλλάζουν την εμπειρία της θέασης μ..."ολά αυτα, αλλάζουν την εμπειρία της θέασης μιας ταινίας."<br /><br />Σε μένα δεν ισχύει αυτό δυστυχώς ή ευτυχώς. Κάθε φορά που βλέπω μια ταινία για δεύτερη ή τρίτη φορά η εμπειρία μου μπορεί να αλλάξει και να ξεχάσω πλήρως την εμπειρία που είχα στον κινηματογράφο. Μάλιστα θα έλεγα ότι μια ταινία σχεδόν πάντα μου αρέσει περισσότερο και την εκτιμώ καλύτερα όταν την ξαναδώ μόνος, έστω και σε μια μικρή τηλεόραση - νιώθω έτσι πιο κοντά στο έργο του σκηνοθέτη, είναι πιο intimate. Άσε που ελάχιστες ταινίες (τα blockbusters συνήθως) σχεδιάζονται για τη μεγάλη οθόνη. Δε νομίζω ποτέ ο Μπέργκμαν να σκεφτόταν τη μεγάλη οθόνη όταν έκανε ταινίες. Ούτε πιστεύω ότι θα είχα εγώ προσωπικά καλύτερη εμπειρία αν έβλεπα την 7η Σφραγίδα στο σινεμά σε όποια θέση κι αν καθόμουν όπως και να έβλεπα τον Max von Sydow.<br /><br />Όσο για την έλλειψη ελέγχου όταν βλέπουμε μια ταινία για πρώτη φορά έχεις δίκιο. Ωστόσο κι αυτή η εμπειρία ξεχνιέται εύκολα όταν ξαναδώ την ταινία μόνος και έχω πλήρη έλεγχο να την σταματήσω, να πάω πιο μπροστά, κτλ. Προσωπικά πάντα νιώθω πιο άνετα στην δεύτερη προβολή. Όπως και σε μια όπερα, θα ένιωθα λίγο άβολα να έβλεπα όπερα για πρώτη φορά. Αν όμως την έβλεπα πάλι θα την εκτιμούσα καλύτερα.dshttps://www.blogger.com/profile/03577553598043233918noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-23512824717676479142011-09-20T11:31:14.057+03:002011-09-20T11:31:14.057+03:00Καλημερα Dynx,
καταννοω απολυτα σε βαθμο ασπασμου ...Καλημερα Dynx,<br />καταννοω απολυτα σε βαθμο ασπασμου την εντονη δυσαρεσκεια που βγαζει αυτο το κειμενο, για πραγματα που λιγο πολυ εχουν ενοχλησει τον καθενα απο εμας στο σινεμα. <br />Αλλα βλεπεις, δυσκολα κοβεται η ξεχωριστη αισθηση της μεγαλης οθονης, ειδικα οταν προκειται για σπανιες επανεκδοσεις, που ουτε εκει βεβαια το κοινο ειναι διαπαιδαγωγημενο ως επρεπε. <br /><br />Αυτο παντως με την Ολλανδια ισχυει 100%. Ετσι ειναι η νοοτροπια των ανθρωπων στις κατω χωρες σε ΟΛΑ τα επιπεδα της ζωης τους. Μιλαμε, ξερουν να ΣΕΒΟΝΤΑΙ, οχι αστεια..<br /><br />Περι Multiplex δεν το συζητω καν. ΟΥΤΕ ΑΠ' ΕΞΩ.Mikehttps://www.blogger.com/profile/13414364225825216125noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-41490663830317496572011-09-20T00:48:09.150+03:002011-09-20T00:48:09.150+03:00Καλησπέρα..
Είναι κρίμα να σε κρατάνε μακριά από ...Καλησπέρα..<br /><br />Είναι κρίμα να σε κρατάνε μακριά από την αίθουσα ενοχλήσεις όπως γέλια, ασταμάτητη ομιλία, νάτσος και κοκα-κόλες, αλλά δυστυχώς υπάρχουν. <br /><br />Δύο σημεία θα ήθελα να σχολιάσω.<br /><br />- Ο κινηματογράφος είναι όντως πολύ δημοφιλής και λαϊκός, αλλά αυτός δεν είναι ο λόγος της έλλειψης διαπαιδαγώγησης του κοινού. <br /><br />- Η θέαση μιας ταινίας στον κινηματογράφο δεν αντικαθίσταται με το DVD στο σπίτι. Υπάρχουν καθοριστικές διαφορές. Το μέγεθος της οθόνης (είναι διαφορετική η αίσθηση να βλέπεις, ας πούμε ένα κοντινό πλάνο στο πρόσωπο του Max von Sydow στην Εβδομη Σφραγίδα στη μεγάλη οθόνη, καθώς εσύ κάθεσαι χαμηλότερα από αυτήν και άλλο να το βλέπεις στην οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή), η ποιότητα της εικόνας και του ήχου, το σκοτάδι (που στο σπίτι σου μπορεί να μην υπάρχει) και φυσικά το γεγονός ότι, στην προβολη μιας ταινίας εγώ κι εσυ ως θεατές δεν έχουμε ΚΑΝΕΝΑΝ έλεγχο. Απλώς αφηνόμαστε στις εικόνες. Δεν σταματάμε την ταινία όποτε θέλουμε, δεν ξαναβλέπουμε σκηνές (μονάχα στο μυαλό μας, αλλά ενόσω η ταινία συνεχίζεται), δεν κρατάμε σημειώσεις, δεν αφήνουμε από τα μάτια μας την οθόνη, γιατί δεν μπορούμε. Όσο και αν ακούγονται επιφανειακά ολά αυτα, αλλάζουν την εμπειρία της θέασης μιας ταινίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-64688547289884580362011-09-19T12:48:19.609+03:002011-09-19T12:48:19.609+03:00@Simurgh
Απίστευτο αυτό με τον υδραυλικό, έχω πεθά...@Simurgh<br />Απίστευτο αυτό με τον υδραυλικό, έχω πεθάνει στα γέλια.<br /><br />@Eskli<br />Και καλά όταν είναι 2 ώρες μόνο... Αλλά όταν είναι παραπάνω και όταν πρόκειται για καλή ταινία; Τέσπα, εγώ προτιμώ την ησυχία μου...<br /><br />@nimertis<br />Αυτό που λες για horror ταινίες το έχω ακούσει, γι' αυτό και πάω πλέον σινεμά μόνο αν πρόκειται για κωμωδία. Τουλάχιστον ξέρεις ότι δικαιολογείται σε αυτή την περίπτωση το γέλιο του κοινού.dshttps://www.blogger.com/profile/03577553598043233918noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-26649608689078309322011-09-16T19:36:54.934+03:002011-09-16T19:36:54.934+03:00Μια χαρά τα έγραψες φίλε μου... προσυπογράφω την κ...Μια χαρά τα έγραψες φίλε μου... προσυπογράφω την κάθε λέξη... όχι, το σινεμά δεν είναι 'έξοδος' με χαβαλέ, τσιπς και 'κοίτα εδώ, τι είπε μωρέ; ποιος είπες είναι αυτός;' και τα τοιαύτα...<br /><br />προσωπικά έκοψα το σινεμά μετά την τραυματική μου εμπειρία να θέλω να απολαύσω horror κάποια 'καλόπαιδα' να χασκογελάνε επί δίωρον θεωρώντας ότι κάθε σκηνή είναι άξια χλευασμού...<br /><br />γεράματα είπε κανείς;<br />ε, όχι κι έτσι...Νimertishttps://www.blogger.com/profile/03300624967594485158noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-74362420541264821672011-09-14T13:38:45.246+03:002011-09-14T13:38:45.246+03:00Πραγματικά όλα αυτά που περιγράφεις τα έχω αντιμετ...Πραγματικά όλα αυτά που περιγράφεις τα έχω αντιμετωπίσει κι εγώ στο σινεμά, αλλά δεν είναι λόγος για να μην απολαύσω την μαγεία ομολογουμένως της μεγάλης οθόνης.<br />Μια ένστασή βέβαια...για τους δήθεν που λες ότι αναλύουν την ταινία πριν την δουν, στο φουαγιέ: το έχω κάνει κι εγώ, όχι φυσικά για να φανώ "κάποια" αλλά για να συζητήσω με την παρέα καθαρά τι πρόκειται να δούμε. <br />Τέλος πάντων είναι γεγονός ότι το σινεμά είναι ένας χώρος που πρέπει να συνυπάρξουμε για μιάμιση με 2 ώρες με άλλους, είτε ενοχλητικούς, είτε άσχετους.Esklihttps://www.blogger.com/profile/09209885760975775558noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2011410756230125011.post-77508479453556886462011-09-14T09:50:14.047+03:002011-09-14T09:50:14.047+03:00Το πιο ενοχλητικό στο σινεμά είναι όταν κάτσει μπρ...Το πιο ενοχλητικό στο σινεμά είναι όταν κάτσει μπροστά σου κάποιος ψηλός. Για τα άλλα γενικά συμφωνώ, γι' αυτό προτιμώ κι εγώ να βλέπω τις ταινίες από το σπίτι, αν βέβαια υπάρχει ησυχία στο σπίτι. Αλλά τα σχόλια του κοινού μετά/πριν την ταινία δε νομίζω ότι είναι πρόβλημα. Και για τη σκηνή του βιασμού, δε νομίζω ότι σε καμιά άλλη μορφή τέχνης μπορεί να αποτυπωθεί ένα δυσάρεστο γεγονός τόσο «ζωντανά» όσο στον κινηματογράφο, γι' αυτό δικαιολογούνται οι πιο έντονες αντιδράσεις από το κοινό.<br />Γενικά όμως το πιο παράξενο πράγμα που μου χει συμβεί σε σινεμά είναι να έρθει υδραυλικός την ώρα της προβολής γιατί το ταβάνι έσταζε νερό.Simurghhttps://www.blogger.com/profile/16162188555257861187noreply@blogger.com